Duyurular

09.04.12-SportsPark’ta Hamile Yogası Dersleri Başlıyor

09.04.12-SportsPark’ta Hamile Yogası Dersleri Başlıyor

HAMİLE YOGASI VE FAYDALARI

Gebelik süresince düzenli yapılan yoga programı ile hamile kadının fiziksel kondisyonu korunur. Yani gebeliği arttıkça hareketlerindeki yavaşlama azalır, daha hafif …hisseder, daha aktif olur, kendini birtakım şeylerden kısıtlamaz.
Hamilelik yogasıyla duruş bozuklukları en aza indirgenir. Omurga bebeğin ağırlığı nedeniyle öne doğru çekilir, dolayısıyla omurgadaki bu çekilme, gebelik uzun bir süreç olduğu için birtakım bel ağrılarına, sırt ağrılarına, bacak ağrılarına neden olur. Ama yoga yaparsanız bütün bu bel, bacak ve sırt ağrılarından kurtulursunuz. Çünkü yoganın hedef aldığı en önemli yer; kemiklerimiz ve eklemlerimizdir. Özellikle omurgamız hamilelikten çok etkilenir, çok önemli değişiklikler olur. Bütün bu değişikliklerin yarattığı sıkıntıları, ağrıları hafifletmek, belki de tamamen geçirmek bizim elimizde. Yoga yaparak bunu başarabiliriz.
Solunum ve dolaşım sistemi güçlendirilir, doğru nefes egzersizleri yapılır. Gebelikte zaten oksijen ihtiyacımız artar. Çünkü hem kendimize hem de taşıdığımız bebeğe oksijen sağlamak zorundayız. Doğru nefeslerle oksijen alımını arttırırız. Doğru solunuma bağlı dolaşım sistemimiz rahatlar, güçlenir. Ayrıca gebeliğin son aylarına doğru bu dolaşım bozukluğu nedeniyle ellerimizde ve ayaklarımızda ödemler oluşur ki, bu hamile kadını çok güç durumda bırakan, sıkıntılı bir durumdur. İşte, yoga yapmaya başladığımızda bunlardan tamamen kurtulmuş oluyoruz. Yoga, bulantıları en aza indiriyor veya tamamen geçiriyor. Aynı zamanda, doğumun kolay olmasını sağlıyor, karın kaslarının ve omurgadaki değişikliklerin yeniden yapılandırılmasını ve doğru yere oturmasını sağlıyor.

HAMİLELİK SIRASINDA YAPILAN YOGANIN DOĞUM SONRASINA ETKİSİ VAR MIDIR?

Doğum sonrası da doğuma hazırlık kadar önemli bir süreçtir. Yeni doğanı dünyaya tanıştırırken, aynı zamanda hızla yenilenmeli ve hamilelik döneminde vücudumuzda meydana gelen değişiklikleri eski haline getirmek için hamilelik sonrası yoga programı uygulamalıyız. Bebeğinizin kırkı çıkıncaya kadar onunla mümkün olduğu kadar yakın kalıp aranızda bir ömür boyu kalacak olan köprülerin temellerini attıktan sonra yoga programına başlayabilirsiniz. Bu programda uygulanan asamalar, yani duruşlar ile duruş bozuklukları düzelir, karın kaslarınız ve rahminiz hızla düzelir. Pranamayana, yani nefes çalışmaları ile daha huzurlu, daha dayanıklı ve daha sabırlı olursunuz. Bebeğinizle ilgili yersiz kaygılardan arınır, daha berrak düşünen bir anne olursunuz. Zaman zaman yeni doğan ile birlikte yapacağınız yoga duruşları, hem onun size beslediği güven duygusunun gelişmesine, hem de hoş vakitlerinizi oldukça faydalı geçirmenize neden olur.

SAĞLIKLI YAŞAMI ERTELEMEYİN!
www.sportspark.com.tr
Balçova : 0232 277 46 46
Gaziemir : 0232 274 19 19